Monday 7 April 2014

Sembelit teruk sampai BUASIR?? Ada cara untuk Merawat dan Mencegahnya

Assalamualaikum semua... ramai rupanya yg mengalami masalah ini terutamanya ibu2 hamil dan ibu yg sedang brpantang. Saya sendiri pernah melaluinye semasa hamil dulu. Tapi mase tu sy xtaw pun punca sebenar dan cara rawatan yg cukup mudah ni.

sembelit perlukn bantuan
PUNCA SEMBELIT...
Antara PUNCA sembelit ni adalah kurang pengambilan serat dlm diet seharian kite dan kurang minum air kosong dgn banyak. Sembelit ni adalah di mne korg jarang2 skali buang air besar..3 hari skali or seminggu skali plg terok la...

KESAN SEMBELIT...

KESAN jangka panjang adalah smpi ke tahap Buasir. Lagi terok klo ibu2 hamil n yg sdg brpantang alami keadaan mcm ni.  Buasir ni adalah bile hujung dubur atau tisu buasir terkeluar dari tempatnye akibat proses meneran semasa mmbuang. Buasir ni ade peringkat2 dye n plg teruk kalo dah sampai thp berdarah n perlu pembedahan.

CARA MENCEGAH & MERAWAT SEMBELIT...

Salah satu cara mencegah dan merawat sembelit adalah dgn pengambilan ostematrix. Kenape ostematrix? Bukan ke kalsium akan mnyebabkan sembelit lg teruk? Haaaa ini la specialnya ostematrix!! Kandungan ostematrix adalah seimbang dgn magnesium dan vitamin  D. Ini adalah kriteria penting pemilihan satu2 supplemen kalsium.

Magnesium yg bertindak membantu proses peristalsis usus dgn cara merehatkan otot2 usus dan menarik molekul2 air utk diserap dan melembutkan najis. Jadi proses nyahtinjaan berlaku dgn lancar dan mudah. 


Testimonial masalah sembelit hilang selepas gunakan Ostematrix

Jom cuba Ostematrix utk mencegah dan merawat sembelit atau buasir korg! Dgn harga hanya RM61 sebotol ianya brbaloi2... inhin tahu lebih banyak kebaikan ostematrix? Klik sini utk lebih lanjut. Anda ingin lebih JIMAT? Jom join group saya dan jd Ahli shaklee. Korang akn dpt mmbeli semua produk Shaklee pd harga ahli...Jimat kan?

Hubungi saya seperti di bawah:

"SHARING THE GOODNESS"

0 comments:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^