Wednesday 24 September 2014

Trending Dress dan Sequin

Assalamualaikum semua... semoga semuanya sihat-sihat belaka. Sekarang ni dah macam-macam fesyen muslimah yang muncul macam cendawan tumbuh lepas hujan. Wahh macam nak buat karangan upsr plak. Opsss... hehehe... Fesyen ni kalo ketinggalan keretapi memang 'tertinggal' la jawabnya. Tapi masih ada yang 'lama' cuma diberi nafas baru. Saya bukanlah kategori mengikut arus fesyen. Saya pakai apa saja yang saya rasa selesa, mudah, bf friendly dan mengikut bajet poket saya jugak. Hehehe...

Jameela jubah dari @hadylazahra
Ada yang panggil dress, ada yang panggil jubah, ade juga yang panggil maxi... ini kira trend saya sekarang. Saya mula jatuh cinta dengan dress jubah ni bila Faizal puji and MAK mertua i pun puji uolsss... sebab apa? Sebab saya selalu pakai sempoi2 je dgn jeans n t- shirt atau kemeja saje. Bila saya pakai dress ni nampak ayu sikit la kot kan... hikhik... Bila pakai sempoi, saya pakai selipar fipper tu ke mana-mana saja. Kalo pakai dress ni saya pakai kasut wedges la..sebab tak nak bagi meleret sangat kain jubah tu. Saya takde banyak kasut pun. Pakai saje sampai saat kena tukar baru saya beli lain. 

Tapi, kalo dress ni payah skit nak melawan. Banyak juga brand seperti Calaqisya, Bella Ammara dan Zawara tapi saya tak minat sangat pun. Dress yang saya pakai ni beli dari Hadylazahra. Very comfy, tak panas walaupun pakai berlapis-lapis kat dalam tu..and paling penting ada zip for breastfeed and zip di lengan for wudhu'. Ade dua design, jameela dan husna. Yang jameela ni ada lace di tangan, husna pula sequin. Korang boleh search kat instagram. Actually yang jual tu kawan sekelas saya masa belajar di matriks dulu. Masing-masing dah ada anak, so baju pun nak kena yang bf friendly juga la... koleksi saya? Ada la dalam 7-8 helai dress gitu... tak banyak mana pun.. hehehe...

Jubah safiyya dan atilia dari minaz
Mostly saya beli masa tengah sale saje.. macam jubah minaz ni, harga asal RM179, harga sale RM150. Saya beli tiga pasang, satu lagi untuk mama saya yang safiyya jubah jugak. Untung lagi dapat free membership lagi taw...and hadylazahra pun saya beli masa sale. Hehe..senang cite semua masa sale je la. Hoho... jadi saya ni pantang juga la kalau ada sale memanjang nih... hehehe...

Live update sale di instagram Minaz
Yang lagi xtahan, siap masuk instagram minaz lagi muke i taw rebut-rebut masa sale. Minaz ni kira convenient juga untuk saya sebab butik dia kat Bangi jer...senang nak pegi. Butik dia sederet dengan Benang Hijau, belakang butik SBU, sederet jugak dengan easy-RHB...


0 comments:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^