Tuesday, 8 April 2014

Sakitnya SIMPUL BIAWAK oiii!

Assalamualaikum semua...curi2 mase kejap mase tgh mngepam nih. Hehehe... teringat mase preggy dulu...slalu sgt kena simpul biawak. Eh ape tu simpul biawak? Simpul biawak ni kebas atau kejang kt bhgian betis kaki. Mcm urat kena tarik tu...dgn kata lain cramp! saketnye hanya Tuhan saje yg tahu... tu blom part saket belakang lg..nk tdo pun x lena. Kerap juga terjage sbb cramp nih. Huhu... kdg2 smpi menangis thn saket lagi2 klo asben xde sbb outstation. Simpul biawak nih kerap kali terjadi semasa 2nd and 3rd trimester. Malam2 tidur pun trganggu sebab cramp nih...sbb tiba2 jer kaki cramp kn...

kebas kejang atau cramp semasa hamil
Orang hamil je ke yg kena simpul biawak nih? Tidak juga... cuma kebanyakannya mgalami kebas2 kejang ni wanita hamil lar.. sbb wanita ade bawak beban yg lain dlm badan dye. Kaki pun mnampung beban yg brlebihan tu ke sana sini. Kalau kerap brdiri lama or duduk trlalu lame pun boleh sebabkn simpul biawak nih. Selain itu golongan yg brlebihan berat badan pun mngalami situasi yg sama. Tapi punca sebenar berlakunya simpul biawak atau kebas2 n cramp nih adalah kekurangan KALSIUM dalam tubuh. Kalsium membantu sistem saraf dan pengaliran darah yg lebih lancar di dalam tubuh.

Solusinya dgn pgambilan ostematrix dlm pemakanan harian korg. Kalsium diperlukn bg membaiki sistem saraf dan melancarkan pengaliran darah dlm badan. Dlm ostematrix, magnesium dan vitamin D membantu penyerapan kalsium dgn lebih tinggi. Magnesium juga membantu mndapatkan tidur yg lebih lena.

Sebab tu dlm set hamil shaklee ade ostematrix jugak. bukan saja amat penting bg tumbesaran bayi, malah utk kesihatan si ibu juga. Mase hamil la kebas2 n kejang2 ni mnjadi2.. cegah dgn mngambil ostematrix setiap hari.

TESTIMONIAL OSTEMATRIX

Testimonial ostematrix tentang cramp
Nak tahu lebih lanjut kelebihan ostematrix? Klik sini 10 kelebihan ostematrix shaklee!!

Hubungi saya untuk dapatkan konsultasi PERCUMA:

"SHARING THE GOODNESS"



2 comments:

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^