Monday 5 May 2014

ESP Shaklee: Resipi untuk Kurus

Assalamualaikum semua... alamak lambat plak update blog hari ni. Sebok dok pikior ler tuh...orang perak sgt kan... teringat hujung minggu ni baru tengok cerita zombie kilang biskut arahan mamat khalid. Bagi saya xlar best sangat tapi kira okey lar...boleh la wat gelak2 sikit tu. X macam hantu kak limah la yang boleh buat orang gelak sampai macam nak pecah panggung... hehehe...

Ehh entry ni sebenarnya nak cerita pasal resipi esp. Ishhh melalut plak jadinya. Seperti ramai yang dah tahu, esp boleh dibancuh dengan pelbagai minumam kegemaran yang lain macam milo, horlicks ataupun dengan susu segar. Tapi resipi yang mana satu yang paling TEPAT untuk orang yang sedang berdiet @ nak kurus nih??


Slim with shaklee

RESIPI ESP UNTUK DIET (Tambah juga 1 sudu cinch)


1. ESP + oat + kurma - selain merupakan makanan sunnah iaitu kurma, oat membantu menyerap lemak2 jahat dari dalam tubuh anda. Campurkan sesudu ESP, sesudu oat dan 3-4 biji kurma yang dibuang bijinya dan blend bersama air sejuk. Masukkan beberapa ketul ais untuk lebih sejuk.


Esp bersama susu perisa coklat
2. ESP + susu segar - yang nih seelok-eloknya susu rendah lemak lah..sebab kita nak buang lemak, bukan nak tambah lemak pulak kan? Malah menurut kajian, produk tenusu juga membantu meningkatkan kadar penurunan berat badan. Korang boleh refer kat entri di sini. Kalau bancuh dengan susu segar, saya noticed bila bancuh dgn susu coklat esp susah sikit nak larut, lebih berketul2... so saya lebih prefer bancuh dgn susu low fat plain n susu strawberi. Yummyyy!! Selalunya cara saya bancuh, saya masukkan susu 1/4 shaker, pastu baru tambah esp 1 sudu n terus tambahkan susu lagi dan shake2. Dengan cara ni baru esp tu tak melekat kat dasar shaker tu. Hehehe...


Esp strawberi shake

3. ESP + horlicks - haaa yang ni pun faveret saya la... horlicks sendiri diformulasi dari malt dan barli..tinggi kandungan kalsium dan fiber. Untuk ibu2 menyusu macam saya digalakkan minum esp dgn horlicks ni. Dekat packaging horlicks sendiri dah cakap yang horlicks ni amat bagus untuk breasfeeding mommies. Dah jadi 2 in 1 dah.. heee... cara bancuh plak saya akan masukkan 1 sudu esp dulu then baru masukkan beberapa sudu horlicks (ikut suka korang la..) pastu kacau2 dulu dgn sudu sampai sebati dan masukkan air sejuk @ air suam. Resipi ni buat esp tu lagi senang brketul2 dgn horlicks tu. So nak mudah korang blendkan aje.. heeee...


ESP dan horlicks kombinasi terbaik 

4. ESP + milo - nih pun salah satu resipi esp yang selalu saya buat jugak la. Cara bancuhan sama macam esp dengan horlicks tapi esp lagi senang larut dengan milo compare dgn horlicks. Yang nih memang kenyang lama la... 

5. ESP original - yang nih paling mudah. sangat mudah sampaikan pejam mata pun boleh buat. Tapi konfem la tumpah2 kan? Hehehe... Yang nih memang original tanpa gula tambahan. Elok untuk orang yang tengah diet tu.. 

ESP mempunyai lebih banyak khasiatnya selain diperbuat daripada soya bukan GMO. Kelebihan ESP ini telah terbukti dan hot selling shaklee juga. Nak tahu lebih lanjut kenapa korang kena pilih ESP, baca sini. ^_~ Sebarang tempahan atau pertanyaan, dialu-alukan menghubungi saya:


"SHARING THE GOODNESS"



0 comments:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^