Friday 26 September 2014

Macam Mana Nak Buat BLOGLIST?

Assalamualaikum semua...berdasarkan tajuk entri ni pun korang dah taw kan? Hehehe.. segan nak tanya tapi saya sedar saya noob lagi dengan dunia blog. Ate teman nak tanya sikit la, korang2 yang lagi pengalaman dari teman ni... cmane nak buat bloglist tu? Teman kompius ler... yang orang2 buat segmen bloglist bagai tu untuk ape? Tapi saya join saje la kan... teman tak paham..... huhuhu

Bloglist???

Jadi kiranya saya harap ada la yang sudi memberi penerangan, pencerahan dan segala jenis 'pen-' kepada saya budak baru nak belajar ni. Hehehehe.... lepas ni dah faham baru boleh buat segmen bloglist plak kan... hehehe... kalau sudi tolong tinggalkan any link yang boleh saya rujuk nanti. 

Arigatou gozaimas, minna-san~ >_<

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Dashboard > Layout > Add A Gadget > Blog List
    Senang kan, hehe

    ReplyDelete
  3. Akak, pergi ke Dashboard > Layout > Add A Gadget > Blog List.

    pilih bloglist. Then add link blog yang akak nak letak situ. Save. ;)

    ReplyDelete
  4. Bloglist tu tujuan dia utk macam memudahkan akak nak bw..sape hapdet selalu, maka nama dia akan naik pertama. Macam ana, ana letak link blog yang ana suka baca, dan org tu selalu bw blog ana. Lagi satu, pengunjung2 blog kita boleh terus ke link blog yg kita bloglist kan tu.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih semua..^^

    Ok dah faham da bloglist tu cmne. So bulan oktober nti nak buat segmen bloglist sndri plak... tenkiu semua...

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^