Wednesday 16 July 2014

Happy 26th Birthday Ever ^_^

Assalamualaikum semua... Hari Sabtu yang lepas genap sudah usiaku 26 tahun. Syukur alhamdulillah masih dipanjangkan umur. Pada usia yang muda ini saya sudah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata yang comel. Caturan perjalanan hidup yang Allah aturkan memang indah. Yang bestnya kali ni saya dapat sambut dengan mama sebab kami balik Ipoh. Hehe...

Actually malam tu lagi Faizal dah wish pun..masa sampai rumah mama pun dah dekat pukul 12 tengah malam. Sembang2 kejap dengan mama pukul satu baru masuk tidur. Pagi tu bersahur dengan masakan mama. Yes memang saya rindukan masakan mama. Sambil2 tu bercerita perihal temuduga saya tu. Hehehe.. Tergelak2 kat dapur kami anak beranak. Heee....

Pagi dalam pukul 8, kakak saya call plak. Mulanya memang dia wish birthday saya lepas tu sibuk tanya saya pegi tak concept store aidijuma dekat mydin meru tu.. Baru saya teringat yang hari tu ada design baru release. Saya dengan kakak memang peminat tegar aidijuma. Saya lebih selesa pakai tudung  awal berbanding shawl. Tudung awning pun saya ada sebab nak pakai kat rumah jer. Kakak saya siap buat koleksi lagi. So saya pun ajak la Faizal bawak saya ke sana. Dia pun ok jer and memang nak pegi mydin pun katanya. Saya pun dengan gembiranya bersiap tanpa syak wasangka. Diam tak diam faizal ada plan lain rupanya. Hohoho...pandai suami saya simpan!

Ruangan mengurut body massage
Pukul 2 dia kata nak jumpa kawan..katanya lar.. Skali dia bawa saya pegi spa!!! Hadoyaaiii.. Very surprising my husband nih taw... Hehehe.. Memang sebelum ni saya ada cakap teringin nak pegi spa, mengurut bagai. Badan asyik lenguh-lenguh sebab workload yang banyak. Tapi saya cakap jer..and kalau boleh saya nak pegi dengan dia. Sekali ini la hadiah birthday saya~!! Terharu saya.. Hehe.. Nama spa tu D Nur Beauty House, lokasi yang berdekatan dengan Mydin mall Meru, Ipoh. And, spa ni hanya perempuan sahaja yang boleh masuk. Lelaki tak boleh walaupun suami sendiri. Even Faizal nak buat payment pun akak tu yang turun bawah. Owh, spa ni terletak dekat deretan shoplot kat tepi mydin tu jer, kat tingkat dua. 

Tab mandian
Masa masuk spa tu, saya terkebil-kebil bila staff terangkan pakej yang suami saya pilihkan. Owh tengah ada promosi raya rupanya. Harga? Saya tak tahu sebab Faizal dah pesan siap-siap dekat staff dia jangan bagitaw saya brape harga pakej yang dia pilih tu. Yang saya cuma tahu, dalam pakej tu ada sauna, body massage and mandi bunga je. Nak tahu pakej-pakej yang ada boleh la klik kat link nama tu yer.. Heee...

Antara komen saya selepas menjalani treatment spa ini:

1. Spa muslimah - jadi anda tak perlu risau tentang aurat anda. Semua staff adalah perempuan muslim. 
2. Suasana dan persekitaran spa - konsep dan ruang spa yang selesa walaupun agak terhad. Alunan zikir Hafiz Hamidun dipasang bagi memberi efek tenang. Setiap ruang amat tersusun dekorasinya.
3. Staff memang ramah mesra.. ^^
4. Bab massage memang best!! Hilang terus sengal-sengal badan saya..and memang kuat dorang urut tu. 
5. Facial + resdung - nih saya add on sendiri. Dah alang2 ada dekat spa kan so saya buat skali dengan facial. Best sampaikan saya boleh terlelap sekejap. Hehehe.. Muka pun rasa lebih segar, parut jerawat pun lebih pudar. 
6. Mandi bunga - terdapat pilihan lain seperti mandi susu dan mandi lemon. Faizal pilihkan mandi bunga untuk saya. Memang wangi sangat dan bunga-bunga dia semua fresh. Jenuh saya sental satu badan dengan kelopak-kelopak bunga tu. Memang bau wangi bunga tu melekat kat badan sampai ke rumah. Nasib baik puasa..yer dak? Hehehe...

Jadi, saya amat mengesyorkan para muslimah yang mencari spa hanya untuk perempuan sahaja, spa ini amat bersesuaian untuk anda. Dan mungkin saya akan kembali lagi ke sini nanti. Seronok plak bila wat facial treatment kat situ. Tapi saya buat yang basic dan resdung saja. Ada juga treatment laser, vitamin c, collagen etc. Kalau anda nak merilekskan tubuh anda, menenangkan fikiran spa ini memang untuk anda. ^_^

2 comments:

  1. Alolo..bestnye hakak. Hehe. Happy birthday to you. Akak baya kakak ana je. May Allah bless of you. :)

    Nanti ana whatsapp akak. Anak2 yatim tu ade dari umur 4tahun - 17tahun.

    ReplyDelete
  2. hehe thanx ana ^^.. jangan lupa whatsapp akk nanti taw.. :)

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^