Friday 9 May 2014

Blackberry Z10 3G 16GB White

Assalamualaikum semua... saja jer la wat short entri yang xbrape nak short pun ni. Just nak share dgn korang yang iolsss baru dapat handphone baru..since samsung s2 saya hilang bulan lepas. Hukhukhuk... sedih taw. Dalam hp tu ada banyak kenangan dan data bukti2 yang saya simpan. So memang agak down jugak la hp tu hilang... Tapi hilang pun atas kecuaian saya sendiri. So xboleh nak salahkan orang lain. Huhuhu...

Blackberry Z10 3G 16GB
Blackberry Z10 Red Ferrari

Inilah dia Blackberry Z10 tu. Saya amik kaler putih sebab cantik. Kalau dapat yang kaler merah nih lagi I loikeee!!! Tapi xde jual kt Malaysia. Limited edition taw!! Heee... Actually, saya x minat pun brand Blackberry ni...not very user-friendly lar for me. Samsung is much better. Sebab certain apps x support pun untuk BB nih. Kalau untuk kegunaan office memang ok lar... Tapi since saya dah ada note 8.0 tu saya xkesah sangat lar. Kenapa saya pakai 2 henfon? Errrr...dulu saya pakai satu jer. Nombor ni saya dah pakai lama sejak sekolah menengah lagi. So macam sayang nak buang nombor tu kan? Then, bila saya kenal hasben saya amik nombor satu lagi suppline bawah dia. So dapat free calls n sms. So sampai sekarang la saya pakai 2 nombor. 

Sekarang lebih mudah la sebab yang note 8.0 tu saya guna untuk tujuan bisnes and yang BB ni for personal usage. Kalau nak kata function BB ni, takde apa yang special sangat lar... And x susah sangat pun nak guna. Kamera dia pun lawa gak.. Yang lain2 macam bbm tu biasa la kan? Speciallity dia rasanya e-mail management lar kot. Kalau any messages via whatsapp or e-mail senang la nak manage...xde la bersepah2. Price? Well, saya beli nih through online jer...beli dekat lazada. Dengan waranti 2 tahun, harga RM6xx. Ok la kot... Hahaha... Kat luar saya xpasti jual brape.. Ok kot kan? Heee... And servis dorang memang bagus. Saya order hari isnin, hari rabu dah dapat. Cepat kan? Even saya dpt free screen protector and baucer piza Papa John (xpenah dengar pun ade piza ni...hehe)

Si kembar ^^
And, saya beli Z10 nih sebab my hasben pun pakai hp nih. Tapi yang dia punya 4G LTE..dia amik dekat maxis hujung tahun lepas. Sekarang maxis dah xde kuarkan hp nih.  Sebab dia bising xdapat nak video call masa dia outstation.Video call dari BB ke Samsung xboleh nak buat unless guna apps yang ada function video call macam wechat tu. Tapi kena ada strong internet connection baru boleh. So dia pun 'mengizinkan' saya membeli henfon baru nih lar. Untuk memudahkan dia jugak sebenarnya. And what I like the most is, the security. Hehehe.. Memang power! Screen lock security dia pakai password yang number and picture. Lokasi nombor kena tepat pada lokasi dalam gambar tu. Huahuahua..so xde la dia boleh bukak henfon saya suka2 hati walaupun saya xkesah sebenarnya. Sebab saya pun x boleh bukak henfon dia. Harharhar...

So kalau ada function2 yang extra tu nanti la saya cuba godek2 dulu... x habes lagi menggodek nih. Hehehe... Nanti saya cuba tulis review lepas guna hp ni seminggu yer.. Hehehe.. Kalau ada sape2 yang berminat nak beli gajet2 baru, kat lazada nih memang murah. Tapi tengok dulu waranti and so on la yer...kot2 ada apa2 yang dia x cover ke... Heee... Selamat bershopping!

Pssstt... kalau sape2 berminat nak beli produk Shaklee, kontek saya cepat2 yer.. ^_^

"SHARING THE GOODNESS"


2 comments:

  1. Maaf main terjah jer blog puan, nak tanya beli bb10 via COD or online banking. Macam nak hadiahkan untuk adik, sbb kat luar harga dia cecah ribuan ringgit, tapi takut lah pulak nk beli dari lazada nih. dengar byk sgt negative feedback. thank you in advanced!

    ReplyDelete
  2. Anonymous...memandangkan awak xde tinggalkn link or contact num awak so saya xpasti mcm mane saya nak tolong awak. Yup kat luar mmg mahal lg. Bagi saya lazada ni ok juga sebab ada jaminan yang barang ok. Kalau barang x ok boleh tuka free of charge. Mcm waranti BB ni pun dia mmg dah automatik register ikot serial number fon tu... kalau beli dari kedai or online lain saya tak berani jamin original atau tak.. and, awak jena rajin survey untuk dapatkan harga yang murah..hee.. harap dpt membantu awak...:)

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^