Monday 9 June 2014

Vitamin Cinta Semulajadi ^_^

Assalamualaikum semua... Sempena promo bulan Jun ini, Vitamin E complex beli 6 percuma 1~!!! Dalam entri kali ni saya cuba ringkaskan pengenalan mengenai vitamin E dan apakah PERBEZAAN Vitamin E complex Shaklee dengan vitamin E jenama lain yang terdapat di pasaran.

Apakah itu Vitamin E?

Vitamin E merupakan salah satu antioksidan yang kuat selain daripada vitamin A dan vitamin C. Antioksidan berfungsi untuk melawan radikal bebas yang terdapat dalam tubuh kita dan merosakkan struktur sel kita lalu menyebabkan penuaan dan fungsi sistem menurun dengan lebih cepat. Vitamin E tidak boleh dihasilkan oleh tubuh anda, maka anda perlu ambil vitamin E dari pemakanan anda.

vitamin-e-shaklee
Vitamin E semulajadi

Perbezaan Vitamin E Complex Shaklee

  1. Sumber - dihasilkan daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang diekstrak d-alpha-tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung bersama 8 jenis vitamin E (alpha, beta, delta dan gamma) 
  2. Penyahtoksik semulajadi logam berat (heavy metal) seperti merkuri dan kadmium
  3. diformulasi bersama 10mg selenium bagi membantu penyerapan vitamin E dalam tubuh. Turut memelihara membran sel dan juga sel darah merah

Manfaat dan Kelebihan Vitamin E Complex Shaklee

  1. Melindungi jantung - pengambilan 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk elakkan keasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mnegurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung etc.
  2. Meningkatkan kemampuan reproduktif - kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  3. Anti penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Serba -serbi tanda-tanda penuaan tu boleh dipulihkan..
  4. Antioksidan yang kuat - membantu melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Juga memperbaiki masalah oksidasi- katarak dan penglihatan
  5. Kelestarian tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan lebih oksigen.
  6. Membaiki arthritis - meningkatkan keanjalan salur darah, membaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi
  7. Menghalang keguguran - merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran
  8. Memperbaiki parut - Membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh disapu terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut
Kandungan dalam sebiji kapsul Vitamin E Shaklee

Berapakah dos harian yang diperlukan?

Maksimum dos yang selamat adalah 3,200IU. Tetapi, bergantung pada tahap kesihatan anda dan tujuan pengambilan vitamin anda. Secara amnya, pengambilan vitamin E harian adalah seperti berikut:

  • Dewasa ( > 14 tahun) = 14-15 mg eq. 22.5IU
  • Pregnant lady = 15 mg eq. 22.5IU
  • Breastfeeding = 19mg eq. 28.5IU
  • Maximum daily dose is 1,000mg eq. 1,500IU
*Remarks: Bagi yang sedang hamil, pengambilan vitamin E hendaklah mendapat nasihat doktor. Ini kerana vitamin E mempunyai ciri mencairkan darah. 

Sumber: daily dose

Ramai yang telah mengakui keberkesanan VITAMIN E COMPLEX ini terutamanya untuk rawatan kulit yang lebih sihat dan cantik. Info lanjut di entri sini


Perbezaan yang ketara selepas konsisten mengambil set kulit Shaklee

Terdapat juga set kulit mengikut bajet anda, boleh klik di sini. Sekiranya anda ingin mendapatkan khidmat konsultasi secara percuma, sila hubungi saya SEGERA seperti di bawah:

SHARING THE GOODNESS



0 comments:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^