Saturday 1 November 2014

Siapa saya?? Pengedar Sah Shaklee Bangi, Kajang, Nilai.

Assalamualaikum semua... Setelah buat keputusan nak join cabaran blogging dari neni jiha saya, makanya saya akan cuba juga penuhi komitmen saya. Hehehe... Saya nak share juga la sedikit sebanyak latar belakang saya. Macam mane saya boleh terjebak dengan Shaklee ni walaupun permulaan saya cuma hanya makan untuk diri sendiri jer. Tak sangka pula nak serius berniaga. Heee...


Sayalah Dila kazuha, mama Faeezah^^

Nama penuh saya, Nor Fadzilah tapi lebih dikenali sebagai Dila kazuha. Kenapa saya ada gelaran kazuha tu? Haaa korang baca kat entri saya kat sini ehh.. Masa mengandungkan Faeezah tahun 2012, saya tak kenal pun Shaklee. Padahal mase tu orang kate dah femes produk shaklee masa tu. Masa mengandung saya cuma amalkan supplemen Salindah, dan alhamdulillah saya tak banyak masalah sangat. Hb pun ok sebab saya tibai makan kerang dan sayur bayam banyak-banyak. Heee...Lepas bersalin, masa berpantang pun tak kenal lagi shaklee. Sedangkan kakak ipar saya adalah ahli shaklee. Dia ada cerita juga pasal ESP tapi mungkin masa tu saya belum terbuka lagi nak cuba dan susu pun okay lagi masa tu.

Semuanya bermula lepas kena naik kerja balik lepas berpantang. Kerja di sebuah syarikat pharmaceutical di bahagian makmal. Environment kerja saya, dikelilingi chemical dan beban kerja yang banyak. Ke sana sini buat testing. Turun naik tingkat tiga. Sudahla saya bersalin ceaser. Tapi saya terpaksa juga, dah name pun kerja kan? Letih, penat tak payah cakap..dengan kurang staff lagi. Susu badan mula merudum dan stok susu yang saya buat masa pantang semakin sedikit.

Saya tak putus asa. Tetap teruskan mengepam, minum air masak 3 liter sehari dan juga power pumping. Lepas diperkenalkan dengan Alfala complex disertai dengan vitamin B-complex, selepas 2 minggu baru saya nampak kesannya. Setiap orang berbeza nak nampak kesan. Ada yang cepat, ada yang lambat. Yang penting kena sabar dan teruskan berusaha. Terus jatuh cinta!! Very true. I was saved. Syukur alhamdulillah!! Sebab tu saya tak ragu-ragu dengan produk shaklee ni. Selain halal, selamat dan yang penting BERKESAN. Kalau ada yang kata tak berkesan tu, cek balik cara makan dan aturan makan korang ye... Konsultasi tu penting untuk setiap customer. Korang beli produk tu dah bayar skali taw untuk servis konsultasi free seumur hidup. Kalau ada SID yang mintak caj korang maki jer dia balik. Hahaha... Melainkan korang mintak konsultasi daripada SID lain, bukan beli dari SID tu. Haaa yang tu SID tu berhak la nak caj. Tapi kalau boleh bagi free tu kira bagus la kan... Heee... 

Memandangkan rumah saya di Apartment Intana Ria 2, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi so saya boleh buat COD sekitar Bandar Baru Bangi, Bangi Lama, Kajang dan Putrajaya. Lagipun saya kira dah biasa sangat kawasan Bangi tu sebab dari dulu study kt UKM jer.. Dari study sampai da kawen da ada anak pun masih di Bangi lagi. Hadoyaiii... saya rasa selesa kat sini kot. Hehehe... Sekarang pula tempat keje saya di Nilai. Nak COD Nilai pun tade masalah. Setiap kali waktu rehat time lunch atau lepas balik keje pun boleh pegi COD juga. 

Eh yang jauh-jauh tu jangan la risau..saya boleh buat PENGEPOSAN ke seluruh Malaysia. Order hari ni in shaa Allah esok juga saya pos kalau barang dah ready stock sebab pejabat pos laju dekat sangat dengan kilang saya pun. Kalau saya tade stok pun susah apa, Shaklee boleh hantarkan terus juga. Ke ceruk mana pun boleh sampai. Cepat atau lambat saja la. Kalau duduk di tengah pedalaman lambat sikit la sampai. Mungkin ambil masa 2-3 hari untuk barang sampai.

P/S: untuk certain area untuk COD saya boleh pertimbangkan juga. 
  1. Serdang/Sg. Besi/Uniten/UPM
  2. Sentul/Batu Caves - rumah mertua (boleh kata setiap minggu ke sana)
  3. Ipoh - rumah mama saya (sebulan sekali mesti balik)
  4. Sri Gombak - rumah kakak saya yang tiap kali singgah jika saya balik Sentul
  5. Pusat Darah Negara - Faizal selalu ada kerja kat sana (repair machine)
  6. Jalan Duta - office Faizal

"Wahai para penduduk Bangi, Kajang, Putrajaya dan Nilai... Hubungi saya segera sekiranya anda ingin dapatkan produk Shaklee dalam kadar yang PANTAS. Zasss zasss!! Yang jauh-jauh tu, jangan khuatir! Saya akan poskan zass zass jugak. Hehehe..."


pengguna-shaklee
Kami pengguna setia Shaklee

Senang jer nak ingat saya. unik. 

Dilakazuha.

Boleh call/sms/whatsapp/wechat: 0175598332

Of kos, prefer whatsapp - fast response.

P/S: Jangan lupa join segmen bloglist sata klik --> sini

1 comment:

Silalah tinggalkan jejak anda di sini (^_~)

Arigatou gozaimas, minna-san ^_^